7 Tem 2007

Web.config dosyasından Access Bağlantısı

Selamlar Asp.Net e ilk başladığımda connectionları kodun içinden yazardım. Sonra veri tabanı yolunu ya da ismini değiştirmem gerektiğinde(gerekmez demeyin sakın!) tüm sayfaları tek tek değiştirmem gerekiyordu ve bu da uzuuun zaman alıyordu.Daha sonra Web.config denen dosyayı öğrendim.Basit bi Access veri tabanı projesi yapmaya başladım ve connection stringi Web.config dosyasından vermek istedim.İnternetten biraz arama yaptım ama genelde sql server için örnekler bulunuyordu.Uzun uğraşlar sonucu istediğimi buldum.
Öncelikle Web.config dosyamızı açıyoruz.(Debug sonucu otomatik olarak ana dizinde oluşmuştur.)
Daha sonra

yazan satırın hemen altındaki yazan satırı silip yerine
"configuration>(Not: " olan yerlere <>yazan satırın hemen altındaki "appSettings/> yazan satırı silip yerine

"appSettings>
"add key="Mydb" value="Provider=Microsoft.jet.oledb.4.0;data source=|DataDirectory|\mydb.mdb"/>
"(Burada mydb.mdb adlı vt dosyamızın App_Data kalöründe olduğunu varsayıyoruz. DEğilse Oraya koyun.)
yazıyoruz ve dosyamızı kaydediyoruz.


(Burada mydb.mdb adlı vt dosyamızın App_Data kalöründe olduğunu varsayıyoruz. DEğilse Oraya koyun.)
yazıyoruz ve dosyamızı kaydediyoruz.
Sonra bağlantı oluşturacağımız sayfamıza

String str = System.Configuration.ConfigurationManager.AppSettings["Mydb"];
OleDbConnection baglanti = new OleDbConnection(str);

yazarak bağlantımızı sağlıyoruz.Artık veri tabanı dosyasının adını ya da yolunu değiştirmek istersek sadece Web.config dosyasına eklediğimiz satırı değiştirmek yeterli olacaktır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Faydakı bir paylaşım. İşimi gördü. Teşekkürler..