1 May 2007

Asp.Net 2005 Projesini Yayınlama

Selamlar.Bu yazımda size ASP.Net 2005 ile yaptığımız bir projeyi nasıl hostunuza upload etmeniz gerektiğini anlatmak istiyorum.ASP.net'e ilk başladığımda her şey gayet iyi gidiyordu.Ta ki yaptığım projemi hostuma atıp yayınlamak isteyene kadar.Yaptığım dosyaları aynen hostuma attığımda web.config dosyası hatası aldım.Uzun zaman uğraştım ama bi türlü sorunu çözemedim.Local de çalışan projem nedense hostta çalışmıyordu.Yaklaşık 1 ay sonra bir arkadaşımın yardımıyla bu sorunu çözdüm şimdi size çözümü anlatacağım.
-Öncelikle sitenizi alt dizinde yayınlayacaksanız sanal bir web dizin oluşturmalısınız panelinizden.(Plesk için Web Dizinleri->Sanal Dizin oluştur... Karışıklık olmaması için sanal dizin ismi ile dosyalarınızı attığınız klasör isminin aynı olmasını tavsiye ederim.)
-Daha sonra dizininizdeki web.config dosyasının okuma ve yazma izinlerini verin.
-Eğer ana dizinde web.config dosyası varsa ve gereksizse bunu silin.
-Eğer projeniz veri tabanı ya da dosya işlemleri içeriyorsa dosyalarınıza ya da veri tabanınıza gerekli izinleri verin.
-Artık projeniz yayına hazır hale gelmiştir.
-Hala sorun yaşıyorsanız benimle iletişime geçerseniz elimden geldiğimce size yardımcı olmaya çalışırım.

Yeni bir yazıda buluşmka temennisiyle hayırlı günler.
Hepinize kolay gelsin.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrikler... Yararlı bir yazı olmuş. Başarılarınızım devamını ilerim.

Adsız dedi ki...

Tebrikler... Yararlı bir yazı olmuş. Başarılarınızım devamını ilerim.

Adsız dedi ki...

cok ii bi blog olmus. yazıların devamını bekliyoruz. kolay gelsin...

Samanyolu Dizisi Online İzle dedi ki...

bi beceremedim şu işi yaa plesk ten sanl dizin yaratıyorum tüm yetkileri veriyorum aynı zmanda fiziksel dizinde oluşturu işaretliyorum sitemi atıyorum o klasöre gene olmuyor web.config e bütün yetkileri verdim gene olmadı ana dizindekini silim gene olmadı siteyi punlish edip atıyorum tekrardan gene olmadı hep aynı hata



Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: Unrecognized attribute 'type'.


Source File: C:\Inetpub\vhosts\***\httpdocs\***\web.config Line: 12

Adsız dedi ki...

Siteniz local de düzgün çalışıyorsa. hostunuzla ilgili bi sorun olabilir. versiyon uyuşmaması gibi.

Adsız dedi ki...

evet güzel bi açıklama olmuş ama ben hem iis te hem de hosta koyunca hata alıyorum webconfig te hata verio deli etti beni yaa :( yardımcı olursanız sevinirim önce iis e yapabilsem hosta sonra bakacam

Süleyman dedi ki...

Visual studio kullanıyorsanız projenizi visual studio içinden publish ederek iis de deneyin. Bu şekilde de çalışması lazım tabi derledğinizde düzgün çalışıyorsa.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Peki hazırladıgımız asp.net projesini host ta degil de local bir maikinada nasıl yayınlıcaz localde calıscak yayınlıcam makinede visual studio kurulu degil framework ler kurulu ama yinede calısmıyo web config de hata veriyo nasıl yapa bilirim

Süleyman dedi ki...

Tüm dosyalarınızı iss dizinine(inetpub/wwwroot altina ) bir klasör içinde atin daha sonra denetim masası-yönetimsel araçlar-iss konumuna giderek yeni sanal dizin oluşturun. Bu sanal dizininize dosyaları attığınız klasör ismi ile aynı ismi girin.
Son olarak explorerdan http://localhost/klasorIsmi adresi ile sitenize ulaşabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

ben cengiz demir...asp.net te hazırladığım sitemi yayınlamak için daha detaylı bilgiye ihtiyacım var...yardım ederseniz sevinirim...şimdiden teşekkürler...cengizhand@hotmail.com

cihip dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel bir konu olmuş.